onsdag 12 november 2008

Te&garnbyte, semester och sjuk katt



Jag har fått garn och te av "http://ostranytomta-annika.blogspot.com/". Tack Annika för fint garn och gott te.


Den här veckan har jag några semesterdagar, jag skall bara jobba på fredag.

Så jag har passat på att tvätta mina fönster och bytt gardiner medan vädret var lite hyfsat varmt. Hade tänkt städa balkongen idag, men det har snöat i natt, får se om det smälter bort i eftermiddag.

Jag är också kattvakt denna vecka till Isak som är sjuk och kräks, han har en sjukdom som heter FIP. Ett otäckt virus som sätter sig i tarmen och gör att den inte kan ta upp näringen. Isak har blivit så mager och tanig och i natt vaknade jag 3.30 av att han kräktes på vita mattan och i soffan. Ska lämna in mattan på tvätt idag, det behövdes visserligen och nu blir det gjort.


Igår var det Stick&brinn på Fornby folkhögskola, kul som vanligt och idag är det stickcafé på Waynes. Har hunnit en bit på de tvåändsstickade vantarna det är kurs i morgon, de blir bra, några småfel bara. Jag har börjat sticka på Lovikkavantarna också, har beställningar på två par svarta och ett par grå och de går ju fort att sticka bara man börjar.


3 kommentarer:

Annika sa...

Hej....är lite borta från detta internet nu ett tag så man får passa på att besöka alla när man kan... hoppas att det kan bli nåt bra av garnet...... o teet smakar bra tycker ja med.. Kram Annika

Anonym sa...

Dags att uppdatera nu Ninni!!!

Monica Hansen sa...

Häftigt garn!