söndag 12 oktober 2008

Stickameras Sockklubb




Nu har jag gått med i Stickameras sockklubb. Jag har stickat två par sockor, Clower och Seduction sock, båda var roliga och lättstickade att göra. Båda är stickade i Baby superwash med stickor 2½. Jag håller ochså på med ett par Spring forward, jag undrar när de blir klara?
En liten stickträff hann vi också med i dag. Tack Monke för gott fika, trevligt prat och bus med söta Alice. På hemvägen åkte vi, jag och Zooni och hämtade en Knittax stickmaskin som hon fått, den såg helt ok ut, många reservdelar var det med också.
Nästa stickträff är på onsdag som vanligt på Waynes coffee.


2 kommentarer:

K sa...

Välkommen in i bloggandets värld.
Hade inte möjlighet att komma i onsdags, men hoppas att det var många andra där.
Trevlig helg och sticka på :-)

Annika sa...

Hej på bloggen!!! här kommer ett litet livstecken från din "garn o te" bytar kompis..... kommer att skicka ett mail också men blev så nyfiken att jag var tvungen kolla bloggen först...:) o här stickas det ser jag... vad spännande det ska bli att byta... det är första gången för mig.... har anmält mig till "mix o Matcha" också.... ska bli så kul att grunna ut vad jag ska skicka till dig... Kram Annika