tisdag 7 oktober 2008

Var skall jag börja







Jag har så många påbörjade projekt, så jag vet inte vad jag skall börja med. Jag tar en kopp kaffe innan jag bestämmer mig. Jag har 2 påbörjade sockor, Pomatomus och Spring forward, från Stickamera,s sockklubb, 2 tröjor, det turkosblå garnet, mjukt och skönt Alpaka Fashion är köpt hos Garntjänst i Kilafors. Vi, Zooni, Monke och jag tog semester och åkte på garnresa för några veckor sedan. Vi var bl a till Växbo lin och handlade, jag köpte oblekt lingarn till en klänning, provstickar Annas muddar i det garnet, det blir fint. En disktrasa är också på gång i orangevitt bomullsgarn. Disktrasor är perfekta att sticka själv i bomullsgarn, jag har en hel hög i bl a Regnbågsgarn, så fina.
































8 kommentarer:

Ulrika sa...

Hej Ingrid! Vad roligt att du börjat blogga!!

Zooni sa...

Tjoflöjt!! Nu har du ju nästan lika många WIP:s som jag har :) dags att vi stickar på lite tycker jag :))

...och grattis till nya bloggen!!

kram
Zooni

PS Jag tycker att du ska acceptera anonyma kommentarer i din blogg, för annars så kan bara de som har blogger eller openID kommentera på dina inlägg :)DS

monke sa...

Äntligen! nåt att läsa från dig. Fortsätt så här så blir det bra.
Ska vi sticka ihop snart?

monke

Nettan sa...

Grattis till nya bloggen.

Trollmormor sa...

Håller med monke Äntligen! är du här.
Ser att du har lite att gör.

Nu får ni sticka utan mig en vecka för jag drar till Mallorca.

Kram på er alla
Eva

Trollmormor sa...

Du ahr en utmaning i min blogg

kramizz Eva

Lillstrumpa sa...

Hej syster. det var roligt att läsa på din blogg. Ja, nog blir det många disktrasor gjorda så vantarna får vänta. Man får tacka för allt garn, all god mat å tårta. Tack för att du finns. Kramar Lillasyster.

Unknown sa...

jag vet hur det är med att ha mycket på gång, men mitt problem är att återuppta något jag lagt åt sidan.
jätte fina strumpor du gör.
mvh annelie